2013. január 11., péntek

Fentről raglán boleró-kardi leírással







Bucilla csodás fonalaiból készült úgy, hogy egyszer szemeztem egy csodással, aztán (emlékeim szerint) lebeszéltem magam róla. Majd pár hét múlva megrendeltem egy másikat... Kérdezte, jöhetnek-e együtt a múltkorival... Hmmmm.
Kétszer szerettem bele szinte ugyanabba, így sorsszerűen együtt is végezték: dulpa szállal kötöttem talán 4,5-es tűvel. Még az őszi száműzetésben készült gépektől távol, így csak most mutatom.

Felülről raglán leírása - kérésre:

Ahogyan én csinálom, mert az első daraboknál még gyerekcipőben járt az internet, és mikor hallottam, hogy lehet így kötni, kitörpöltem...
A kezdő szemszám a kötéspróba alapján vágyott nyakbőségre. Ennél a modellnél "leesősebb"nyakat hagytam, de Vilmos pulcsiját kicsit garbósabbra kötöttem. (Ez utóbbinál a nyaki passzé soraiban nem is szaporítottam, hogy magasodhasson.)
Mivel ez a darab amúgy is hosszú ujjú szűk felsőkre készült, így lehet nyak nélküli:)
tehát már a 2. sorban szaporítani kezdtem.
Az, hogy a szaporítás "vezérszemei" (biztos van rá hivatalos kifejezés is, szóljon, aki tudja) milyen arányban osztják az eleje(i)-ujja-háta-ujja kört, az a hónalji arányokon múlik. Meg kell mérni a kerületeket nagyjából. Más a férfi, gyerek, vagy cicis női változat.
Ha nem nyitott elejű a terv (ahol kézenfekvő a kezdéspont), akkor el kell dönteni, hol legyen a nyaki passzé zárása (ha van passzé)

Ezen boleró esetében kezdőszámok:  10-1-18-1-22-1-18-1-10
Magyarul: eleje fele-VSZ(vezérszem)-ujja-VSZ-háta-VSZ-ujja-VSZ-eleje fele
Ez így kicsit szétnyílós lesz. Aki átlapolós záródást tervez, annak a plusz szemeket hozzá kell adni, vagy később felszedni  a zárópasszét.
Ezzel a nehezén túl vagyunk.

Már csak minden "ODA" sorban szaporítunk 1-1 szemet a VSZ két oldalán, ez soronként +8 szem. Vissza semmi.
Én a M1 (make one) jobbra és balra változatát használtam itt, de ráhajtásokkal is nagyon szép. Cifráztam már több vezérszemmel, amiket csavartam, ez meg kimondottan extra.
Hónaljhoz érve leválasztjuk az ujjakat (egy darab fonalra vagy másik körtűre tároljuk) és a törzsi kör zárásakor a karok helyén felszedünk pár szemet. Felnőttnél kb. 4-5cm-nyit, így nem fog húzódni mozgáskor.
Természetesen mikor az ujjához érünk, ott is folytatjuk ezeket a szemeket.

Remélem, érthető volt és sikeresen tudjátok használni a terveitekhez!


2 megjegyzés:

Namata írta...

Nagyon csini lett!!!Köszi a leírást , nagyon hasznos Még sosem kötöttem felülről .:)

Paat írta...

Szia! Ebben a percben írtam a zöld fonaladhoz:)
Szerintem érdemes kipróbálni, mert megspórolja az ember az összeállítgatást. Vilmos pulcsijának még az ujját is zokniszettel kötöttem körbe. Így könnyebb próbálni is...