2012. szeptember 24., hétfő

Első fonós minden, de igazán!

Bevallom az egészet:
1, Tavaly tél óta nézegetem a blogokon a csodásnál csodásabb fonományokat. De jó lenne!...
2, Megnéztem, mennyibe kerül egy új rokka, mert ugye a kézi orsó nem tűnt elég termelékenynek:)
3, Elájultam. Egyáltalán a ténytől is, hogy a mai világban gyártanak ilyent, hogy ROKKA. És milyen profikat!
4, Elhintettem a környezetemben a témát: jól jönne egy rokka-féle... Anyósom drága lekapott egyet a Dédi padlásáról, s egy másik rokontól is érkezett egy sajnos használhatatlan darab darabokban.
5,
 Szétszedtem, sikáltam, lenolajoztam, s udvaroltam apósomnak, hogy gyógyítsa meg itt-ott.
6, Azt mondta, csinál inkább újat (Imádom!:) ), de nem tágítottam, így működőképes lett. Az ajánlatára később még lehet, hogy visszatérek:))))
7, Ariadné Fonókájában Csillaghegyen ilyen zsongító behatások értek:

Mesevilág....
Család lelkesen kísért:)))

8, A nyár próbálkozással telt. Adrienntől vett kézi orsó mégiscsak forgott a kezemben, mert a rokkámat nem tudtam lábbal hajtani: a holtponton nem lendült túl felfonalazva, csak üresen:( Kétszer fontam vele a kertben Virágommal csodás délutánt töltve. Ő hajtotta kézzel a kereket, én próbáltam fonni. Összefoglalom: könnyesre nevettük magunkat, majd a sarokba vágtam félretettem türelmesebb időkre.
9, Kivárva a szeptemberi gyerektelen napokat, Elinor17 - Tündi nálam töltött egy napsütéses alkotó napot. A lelkesedéstől fotózni ugyan elfelejtettem, de a gyógyító ötlete bevált: kössem a pedált a lábamhoz! Spanyolviasz! Működik! KÖSZI!
10, Az eredmények:


KÉZI ORSÓN: türkiz átmenetes szalaggyapjú cérnázva indigókék paplannal

Napszemüveg-tokot hoztam össze belőle, hogy minél többet nézegethessem:) Olyan csodás színei vannak!
A bekukkantóknak írom, nem kötni és horgolni tudok ilyen rondán, hanem fonni nem tudok:)
Még.
Rendesen.

ROKKÁN az Adrienn zsákjában lelt színek egybekártolva. 
Az igazán szemfülesek megtalálják az odakötözött lábamat is:)

Nem egy kezdődarab: a különböző színek teljesen eltérően viselkednek. A kék szalaggyapjúsan húzza be azonnal magát, de nincs ideje sodródni. A hússzín is szalad magától, de az egész szöszös, bár azt a legjobb fonni. A ciklámen nagyon meredek - rövid szálak göbökben, csomókban; már a kártolóban is az maradt a tüskék tövénél. Hát, aki nálam okosabb e témában biztos érti, miket írok:) Akár meg is támogathatna némi szakértelemmel... Igaz, most úgy látom, az egyetlen járható út a gyakorlás.
Akkor majd gyakorlok!


9 megjegyzés:

KicsiKató írta...

Először is: wááááááááá!!!!! Most én maradtam le nagyon vagy ezt tényleg hetek (hónapok) óta titkoltad? Másodszor: dejóóóóóóó!!!!! Kívánom, hogy teljen sok örömöd a folyamatban!

Tanácsot nem tudok adni, tényleg sokat számít a gyakorlás, ráadásul minden gyapjú más és más. Én pl. nem szeretem fonni a kártoltat, most épp az előszálba vagyok beleszerelmesedve.

Fúúú, de jó, remélem, sok-sok fonós posztod lesz, nem gyűjtöd hónapokig az írnivalót! :)

Namata írta...

:)Ügyes vagy !Már éppen akartam írni , hogy miként áll a projekt .
Menni fog ez , s hamarosan lesz kártoló...remélem .

Paat írta...

Köszi Kató! Nem maradtál le, tényleg ez az első beszámolóm, mert még magam sem tudtam, mi lesz a dologból... De olyan jó csinálni! Egyszínűt nem olyan izgi, de a színes az varázslatos, ahogyan szaladnak egymásba...hmmm... Figyelek Nálad is ám lelkesen és tanulok:) Pl. hogy lesz-e puha termék belőle?:)

Paat írta...

Szia Tündi! A színátmenetekről annyit, hogy először a kártolós keverésbe szerettem bele, aztán meg meg kéne fonni, ha már megkevertem:))) Szurkolok Neked!
A küldött rokka link nem lett az enyém, de a Férj biztatóan somolygott:))))

Namata írta...

Szia !:)))Én is szurkolok Neked !

Annás írta...

Tök jók lettek a fonományaid :) A kék egészen varázslatos! Amúgy is az egyenetlen vastagságú fonalakat szeretem a leginkább, olyan jó "rusztikusak", "ősemberesek", de alig lehet kapni boltit. Aztán most már minek is vennék boltit, ha tudok fonni egyenetlent. Igaz, hogy mást nem, és azt is csak lassan :) No majd figyelek, miket készítesz...

Paat írta...

Sziaaaa Annás! Üdv itt!:) A rusztikus fonallal én is így érzek, csak a tempó...az lenne jobb:) Nekem a puhaságával van egyenlőre bajom. Van a gyapjúm durva, vagy túlsodrom..., de sálat nem kötnék belőlük...:)

Annás írta...

Nekem a vállam zsibbadt el a kéziorsótól, még most is érzem :( De olyan érdekes, ahogy a fonal alakul! Nekem szerencsére puha gyapjúm van fonni, de én sem tudom még, mikor fonom túl a fonalat és mikor nem. De valószínűleg majd a gyakorlás és a tapasztalat segít előbb-utóbb.

szaberka írta...

Minden elismerésem a tiéd az igyekezetedért! Vicces látni, hogy újabb és újabb "áldozatokat" szed ez a fonós szenvedély:) Várom az újabb beszámolókat!